11 Ekim 2008 Cumartesi

Hani Anne


HANİ ANNE


Okuluma polisler karargah kurmuş
Bugünde okuluma gidemedim anne
Baş örtüme göz dikmiş na mahrem eller
Söyle bana kim bunlar kim bunlar anne ?

Her sabah gözyaşı , her sabah aynı dram
Bu işkence ne zaman bitecek anne ?
Biz kime ne yaptık ? kime zararımız var
Biz ne günah işledik suçumuz ne anne ?

Devlet için tehditmiş başımdaki örtüm
Bu isnada kahroldum yıkıldım anne
Bunlar nasıl insan ? bunlar nasıl Müslüman ?
Söyle bana kim bunlar kim bunlar anne ?

Hani güzel Türkiye’m şehitler diyarıydı ?
Hani sıksan toprağı şüheda fışkıracaktı ?
Hani bizler bu millet şehit torunlarıydı?
Biz böyle mi olacaktık ? böyle mi anne ?

Hani bayrağımız rengini şühedadan almıştı ?
Hani istiklal marşını yazan ruh;bizim ruhumuzdu ?
Hani askerlik bizim için peygamber ocağıydı ?
Biz bu günleri demi görecektik anne ?

Hani nine hatunun ruhunda yetişecektim ?
Hani örtümü açmayacaktım,açtırmayacaktım
Hani bu yolda sahipsiz hiç kalmayacaktım
Biz bu günleri demi görecektik anne ?

Hani biz bir bütündük Müslümanlar kardeşti ?
Hani birimizin derdi hepimizin derdiydi ?
Hani yüzde doksan dokuzu Müslümandı bu ülkenin ?
Nerede bu Müslümanlar nerede anne ?

Ben özgürlük nedir hiçbir zaman tatmadım
Hasretim barışa,sevgiye hiç yaşamadım
Ruhum bir hücrede hiç bu kadar sıkılmadım
Gidelim mi bu ülkeden gidelim mi anne ?


GİDELİMMİ BU ÜLKEDEN GİDELİMMİ ANNE DEDİLER VE BİR ÇOKLARI ÖZ VATANLARINI AĞLAYARAK TERK ETTİLER. GİDENLERDEN BİR TANESİDEBENİM KIZIMDI .SEVGİLİ PEYGAMBERİMİZ ( A.S .) VE ASHABI İNANÇ LARINDAN DOLAYI NASIL MEKKEDEN MEDİNEYE GÖÇE ZORLANDILARSA ONLARDA BİNLERCE KIZIMIZ KENDİ ÜLKELERİNDEN İNANÇLARINDAN DOLAYI YURT DIŞINA GİTMEYE ZORLANDILAR

Hikmet GÜNDÜZ 13/03/2002 Saat 19:35



ÖNEMLİ AÇIKLAMA

Bu şiir şahsıma ait olup 2002 ylında Eyüp İmam hatip lisesindeki baş örtüsü mağduru kız öğrencilerin dramını anlatmaktadır. ŞİİRİN İSMİ HANİ ANNE dir.Kendim 2002 yılında aynı daramı yaşayan son sınıf öğrencisi FEYZA GÜNDÜZ’ün babasıyım şiirimin bazı sitelerde yaynlandığını gördüm buna çok sevindim ancak ismim zikredilmeden ve şiirin bazı yerleri değiştirilerek yazıldığını gördüm buna ise üzüldüm bu tür kişilere hakkımı helal etmeyeceğimi ifade etmek istiyorum.Lütfen şiirin sonuna Hikmet GÜNDÜZ ibaresini koyun ve hiç bir değişikliğe gitmeyin.Aksini yapanların mahşer günü iki ellerim yakasındadır

Hiç yorum yok: